Thursday, December 10, 2009

~Nasi Lemak~

Hari Ahad hari tu, sehari selepas buat keje2 amal volunteering program yang aku cite kat bawah ni, aku dan flatmates aku yg malaysian 2 orang tu buat nasi lemak same2.. Chu ngan Corrine ni walopon chinese tapi sgt3 suke makan nasi lemak.. tengok diorang makan x brenti2 buat aku kagum and PUAS pas dah masak tu.. Mereka sangat2 suke nasi lemak katenye.. dari hari tu lagi diorang bagi tahu aku, sgt3 rindu nak makan nasi lemak.. malam tu bile aku bagi idea nak buat nasi lemak untuk besok, bukan main gembira lagi.. pastu pagi tu aku tugas kan la corrine pegi beli udang dengan santan.. hehehe.. pas dorang balik, mule la misi memasak tu!! :-)

~Corrine & Chu~

~Sambal udang~
udang tersepit dicelah2 bawang.. hehe..

~Nasi lemak sebelom ditanak~

~Chu potong bawang~

~Corrine kupas bawang~

~Chu : lapanye! tak sabar nak makan~

~Corrine : Hepinyee dapat makan nasi lemak~



Makan tersangat la full perut masing2 !! dah la masak sangatttttt banyak... macam utk 6 orang makan.. pas dah makan tu ngantuk.. pastu tido.. ZzZzzz.. pastu bangon tu buat2 keje siket assigment ke ape, malam tu kitorang makan lagi sampai licin periuk nasi!!!! semuanye habis tanpa ada pembaziran.. :-) ALHAMDULILLAH.. :-)

Itu la ape yang aku buat hari ahad lepas.. makan tido je.. :-) sebab tu berat dah naik sekarang macam di pam2! risau2 pikir final pon, asek bergembira makan tido je.. mase lapang habis macam tu je, ape yang aku buat pon tak tahu laa.. mengadap laptop je.. aiseyhhhhh...

MUHASABAH DIRI LAA AIN...

With Love,


10 comments:

Mohd. Muhaimin Radzuan said...

awak kalo masak mesti la sedap.. sebab tu dorang makan byk gler.. nnt buat untuk sy ye syg.. untuk sy je tau jgn bg org lain..

aiEN said...

heheh.. ok syg.. nanti buat utk awk je k.. buat banyk2, awk makan sume tau.. habis kan..

corrinne said...

thank u.. :] mmg sedaaaaaaaaaaaaaaaaap sgt. makan sampai perut buncit. ^^

aiEN said...

hehehehehhe... takpe2.. sekali sekala je makan banyk2 macam tu corrine.. :-)

butterflyana said...

wahhh nampak sedap la nasik lemak tu ain.

mahu satu!!
hehehe..:p

kemashady said...

wah..ain da pndai masak..
sok2 bile kite ade meeting georgians terhebat..
or picnic kat PD (oh rndu nak wat cm2)..
ko msk nasi lemak tau...hehe

'ainrahimin said...

ain...aku nak makan sardin kau buat tu!!hahahah...

aiEN said...

yana : hehe.. nampak sedap... bole tahan gak la utk org yg 1st time try ni.. kat cni ape saje trase sedap tau.. :-)

kema : ok kema!! bole saje!!! nasi lemak dah jadi sgt mudah je bg aku! :-D nnt perjumpaan terhebat kite, aku buat tau! :-)

ink : ko rindu sardin aku tu ye??? hehehe.. yg tu lg sng, seminit bole siap.. nnt kite jumpe aku bwk bekal utk ko ye.. :-)

'ainrahimin said...

tau sardin tu senang je, tapi aku nak KAU yang buat...ahahaha...sbb y kau buat tu sepesel sikit, dibuat dgn penuh kasih sayang seorang sahabat...ngeh3

hana said...

tibe2 lapo perut aku tgk nasi lemak ko..nyum..nyum..telan air liur ni..meleleh..
klu pegnen ni da kire kempunan da ni..pandai ko masak eh ain..ptt la si min syg kt ko..huhu..

Post a Comment