Tuesday, June 23, 2009

~Reunion ex-Georgians~



Tarikh : 20 & 21 jun 2009 (sabtu dan ahad)
Tempat berkumpul : Rumah aku
Tempat yg di tuju : Melaka
Perjalanan : 1 jam
Tempat menginap : Hotel Mahkota
Perasaan : Sgt best dan seronok!!!!!

Lebe kurang pukul 10 pagi, semua dah kumpul kat rumah aku.. dan seperti bese, bdk2 lelaki sampai awal, diva2 yg lain lambat siket.. hehe.. aku pon lebe kurang camtu je slalu.. pastu semua makan mihun goreng yg dimasak dgn sgt banyak oleh mak aku.. aku pon pakse laa semua org makan dgn sgt bnyk jugak.. pas dh makan mihun, kitorang semua pegi kat depan rumah aku nak amek rmbutan memandang kn buah2 semua tgh masak dgn ranum nye.. pokok rambutan sebatang tu laa yg bole di harap kat depan rumah aku ni.. ada la 1 plastik besa rambutan utk dibawak ke melaka sebagai bekalan utk dimakan mase bersembang.. mihun yg lebih bnyk dan karipap tu mak bekal kan sekali..
lepas tu, kami pon bergerak laa ke melaka.. lepas 1 jam smpai laa rombongan cik kiah ke bandar hilir, melaka.. kitorang pon stat laa jenjalan kat mall yg besa kat dataran pahlawan tu.. pas dh jenjalan, dgn sgt lapa nye, kitorang pegi makan asam pedas ikan pari kat kedai yg dekat2 situ jugak.. wahhh.. sgt sedaaappp.. bnyk betul laa aku makan.. memandang kn budak2 lain ni x bnyk makan, dan x reti ratah lauk, semua nye aku dan sha try habis kan sedaya upaya.. kenyang nak pengsan mase tu! ALHAMDULILLAH..



pas dah kenyang giler, kitorang pegi check in kat hotel mahkota dulu.. hotel tu sgt besar dan best..


~kereta taufiq dan mia berposing depan hotel mahkota.. hihi.. ~


~wa, aku, mia dan opiq.. ~

Lepas dh anta barang sume, kemas2 dan solat zohor, kitorang pon rehat smbil sembang2 dan bergelak ketawa.. lepas masuk je waktu asar, kami pon bersiap2 utk pegi jenjalan lagi.. nak pegi memana, semua nye jalan kaki sebab hotel mahkota ni terletak di tgh2 town melaka tu.. sgt2 laa strategik.. tak yah susah2 nak bawak kete g mane2 kn..lagi pon, leceh laa jalan jem pastu nk cari parking lagi..

~Kota A Famosa~

~kerata api lame kat area A famosa tu jugak..~


~Menara Taming Sari~

semua orang excited nak naik menda nih kecuali opiq.. hehe.. dia paling takut sebab suke pikir bukan2.. takut skru menara tu tercabut laa, ape laa.. tetapi, lepas ditenang kan oleh semua orang, opiq berjaya naik! yahuuu...


~Bangunan Stadhuys~
Kitorang berjalan2 sampai laa ke maghrib.. mase ni kaki bagai nak tercabut!! penat gilerr... tapi, seronok.. kitorang semua pon gerak laa ke hotel utk mandi dan solat maghrib.. pas dah siap semua orang, kitorang turun makan kat Bali cafe kat tepi hotel Mahkota ni.. aku makan kuey tiow goreng yg sgt laa sedap.. heaven betol.. sedap oooo... lepas dah makan smbil sembang2 dan tergelak lagi, kitorang pon bergerak menuju ke jonker walk.. mase ni jalan laju je sebab dah kenyang.. hehehe..
~Jonker Walk~
Tempat ni sgt BEST!! ada macam2 menda yg comel2 dan unik yg kitorang tak penah nmpak pon dijual ditempat lain.. harga pon murah2.. best2.. bnyk jugak laa duit aku melayang kat sini.. hehehhehe.. tp, aku rase berbaloi sgt.. pas dah round ke setiap gerai tu dan baru sedar bertapa penat dan longlai nye kaki, kitorang pon, kuar dari jonker walk tu dan berniat nak singgah kat kedai mamak makan2 sebelom balik.. sebab kan penat giler, masing2 naik beca pegi kedai mamak.. mase ni trase yg beca ni sgt2 laa penyelamat kitorang sebab dpt duduk dgn tenang, berangin dan lega selepas penat menjelajah seluruh jonker walk tu.. hehehhehe..


~kerol dan sha~

~aku dan kema~

Bila dah balik hotel, semua pon pengsannnn... tapi, dalam pengsan kepenatan tu, kitorang bersembang jugak smbil baring..hihihihih.. besok tu, pas bgon pagi, seperti bese sembang2 lagi.. pas berkemas, kitorang pon check out.. pas checkout, g mahkota parade makan kat food court sane.. aku makan nasi sizzling yg tersangat lah pedas! tapi, licin jugak.. :-D dah kenyang tu, rombongan cik kiah pon bergerak balik.. tapi, sebelum tu, sempat jugak singgah kat zoo melaka..

~zoo melaka~


~mase ni tgh tgu arip ngan kerol daftar mengundi..~
(sempat je dorang tu tau! kat zoo plak tu.. hehehhe..)


~naik train sbb dh x larat jalan~


~kema, wa, aku, keldai hitam dan syarul~


Maka berakhirlah trip kami ke melaka.. sgt seronok dan happening.. mmg sentese x kering gusi bile ade nye org macam kerol dan opiq.. hihihi.. lawak betol dua org ni tau.. tambah plak ngan kitorang yg kaki gelak dan membebel nih.. macam mane pon, perjumpaan tak berakhir lagi.. heheh.. rabu ni kitorang ramai2 nak pegi tgk transformers plak..


seronok2 pon, 2 hari kat melaka ni aku sgt susah hati sbb en.muhaimin xnk reply msg aku.. :-( dia kate nk bagi aku ruang dgn kawan2.. hmmmm... tak tahu laa nk ckp cm mane.. ruang yg saya maksud kan, bukan laa x msg langsung syg.. terjadinye salah faham disitu.. aku tersalah ckp sebelum ni.. tapi, semua nye dh selesai.. :-)


Bile berjumpa dgn bdk2 skolah ni mmg seronok.. kitorang ni bukan kategori kawan2 lame, tapi kawan yg sentese berkawan x penah pon lost contact.. setiap cuti mesti berjumpa.. di harap kan hubungan yg sgt erat ni kekal sampai bila2... AMIN...


pas dh hbs cuti ni, semua orang akan stat belaja balik dan akan jarang berjumpe.. aku plak nk pegi manchester dah.. hmm.. kurang sorang penyumbang bunyi bising.. hehehhehe..


majority bdk2 ni dah hbs degree dh.. ada jugak yg lagi 1 sem nak habis.. mereka2 yg amek medic je akan teman aku hbs pada 2012 nanti!! hehehhe..
takpe laa kan.. ALL THE BEST ye kawan2.. :-D

6 comments:

::sYieQo:: said...

alahai...best nye k0rang~ (T_T)

Mysterious Lady said...

thanks sbb benarkn aku menyibuk (+_-)

Kaloi said...

sapa gadis misteri neh? seronok betol dapat gi melaka... akhirnya ader gak aktiviti besar kita cuti neh kan? semoga kita semua berjaya dalam bidang masing2 dan tali perhubungan yang kekal sampai bila2..

Unknown said...

bestnye gath dengan kawan skola.. huhu.. rindu nak wat gath la..

deadgorgeouszaza said...

ain, min,
bile plak nak wat gathering kite????
cepat2!!!

Unknown said...

tgu bukak sem la.. insyaallah ada masa punyer..

Post a Comment