Tuesday, May 26, 2009

-BELAJAR-

Mulai dari hari ni, dh kene rajin belajar masak pastu salin2 resepi makanan yg agak2 bole buat aku rindu sampai tersedu2 nangis nnt.. heheheh..Bukan laa slame ni x reti masak.. mmg reti, tp yg bese2 je.. di sebab kan aku ni suke makan menda simple, reti masak pon menda simple je laa..ayam masak kicap, ikan masak kicap, telur goreng kicap, sup kentang, sup cendawan, ayam berlada, ikan berlada, sayur campur resepi sndiri, gulai ayam, kari ikan dan sebagai nye yg agak2 simple..

Tp, bile dh jauh nnt, mule laa teringin macam2.. memandang kan xkan raya kat malaysia tahun ni, mesti ternmpak2 je mak punye rendang, kuah lodeh, kalio ayam, kuah kacang, dan sebagainye.. nnt, sure biskut raya yg aku x berape suke sgt makan slame ni pon, leh jadi mengidam.. hihi.. bese laa tu..


JADI!!! mulai hari ni, kene blaja sume tu.. bukan blaja je, tapi kene salin! nnt tersilap2 campur plak.. waaaaa.. cmne laa agaknye, Nurulain bt Baharuddin nk beraya 1st time jauh2 ni... huhu.. bole kot.. orang lain bole, mesti aku bole..

bole laa pegi rumah kak alin, satu2 nye family yang aku kenal kat manchester..kak alin ni, kak ipar aku punye adik.. kak marina punye adik.. dia mmg dh menetap sane dgn husband dia dan 3 org ank.. hmpir 10 tahun x balik malaysia.. x penah jumpe dia lagi.. sembang2 kat facebook je.. sampai sane baru nk berkenalan.. tgk gaya, same je macam kak marina.. bnyk ckp n klakar..

beraya pon dgn kawan2 baru laa nmpaknye.. kawan2 yg kenal kat facebook jgk.. cari kat malaysian student society of manchester.. semua nya baik2 dan sgt3 helpful.. dgn bakal classmate kat sane nanti pon dah kenal.. semua nye mcm bnyk ckp mcm aku jgk..hehe.. sure bole masuk punye.. mase sembang2 tu, siap masuk plak pasal cite korea.. minat same laa pulak ngan bdk2 tu..hehehe..

Stakat ni, aku sorang je bdk MARA yg pegi manchester.. blom tahu sape2 lagi yg pegi sane.. fadh pon, pegi UCL kat london tu..hari tu dh jumpe ramai kawan dh mase interview, tapi nk buat cmne blom rezeki dorang lagi.. maybe pas BTN nnt bile dh kenal2 tu, ada jgk ke bdk lain yg pegi sane jugak, x tahu laa kn.. tp, xpe.. cmne pon, aku dh ade ramai kawan dh yg menanti kedatangan aku kat sane.. yg bukan bdk university of manchester pon ade, bdk Stafford.. heheh..

Hall yg aku akan duduk nnt, name nye Whitworth Park.. bdk2 tu and kak alin laa yg suggest duduk sane sbb mmg area makanan halal!! yahuuuu.. tu paling menarik utk di dgr.. pastu, dkt dgn bdk2 chemical engineering yg lain.. dorang kate, leh g kelas same, leh bt study group..hehehe.. beria2 je plan kn?? jgn x jadi sudah.. jgn malas plak nk blaja dh sampai sane..

Ni laa Whitworth Park tu.. hall yang aku akn duduk nnt.. kecik je gmbar, xde yg besar..


So far, hepi nak pegi.. hari tu agak2 blur.. tp, skrng dh nmpak gambaran.. budak2 tu dh cite dgn panjang lebar nye.. aku pon dh tgk kat google map.. dh tgk jalan yg aku akan lalu mase nk pegi kelas nnt.. hehehe.. ada Mcd!! tapi, dah sah2 xleh makan kan.. gigit jari je laa nnt.. xpe.. bile teringin je, beli ayam, pastu goreng sendiri letak roti.. jd burger!! pandai2 laa nk survive.. huhu.. kalo x reti nk survive, jangan ngada2 nak blajar jauh kn! :-D
Ade lagi lebe kurang 3 bulan lebe or 4 bulan lagi nak pegi..
hmm.. september aku smpai sane, bulan 12 kaklong n husband dia bersama 4 org hero nak dtg melawat aku.. hehe..kaklong aku yg kepoh tu mmg cmtu tau.. blom sempat lagi nk sedeh2 dia dh dtg melawat.. hihihi.. dia baru je pegi london tahun lepas, pastu nk pegi lagi.. kuat berjalan kakak aku yg sorang tu!!

macam mane pon, aku akan sentese rindu sume org yg aku syg kat malaysia..family, muhaimin, dan kawan2..

(cewah,.. blom pegi lagi dh bermadah mcm ni!! heheh)


9 comments:

Anonymous said...

Acu,


Emmm ...Betul ke? "aku akan sentese rindu sume org yg aku syg kat malaysia..family, muhaimin, dan kawan2.. "

Bukannya "..org yg aku sayang kat malaysia .. Muhaimin, Min, Cik pilot,Pekeja kat kedai cermin mata, Yasmin, Jasmin dan semuanya yg berakhir dgn min ke? Amin ...


Camna bunyi tiger ... Aaaummmmin

~ain~ said...

hahaha.. hadif ni nk kene nih!!
nanti acu cubittttt!!!

skanqueen said...

Pemohonan maaf bagi pihak anak saya Hadif Haikal terhadap En BF kepada pemilik blog ini.


Merujuk kepada komen anak saya didlm blog gipsyrose semalam, adalah saya ingin memohon maaf bagi pihak HH diatas komen yg mungkin melukakan dan menguris hati nurani encik muhaimin...saya telah menasihati anak saya dan sekarang beliau telah membunyikan bunyi Tiger dengan betul "Auuummm" bukannya "auuuummin".


Harap pihak encik pilot sudi apa kiramya memaafkan kesalahan HH yg x seberapa itu...


Mummy hadif

Unknown said...

kehadapan HH,
xpe je aaaaummmmin pon. hehe.. jgn nakal2, jg mama dengan daddy k..

to Mama n Daddy HH,
bile la nak jumpa lagi kan..?

::sYieQo:: said...

ain!! sem0ga selamat semua nye (-_^) belajar rajin2 tau!!

~ain~ said...

hmm.. akhirnye bdk hilang ni, dh dijumpai semula!! heheheh..

::sYieQo:: said...

haha!aku x hilang laa! menyepi utk seketika =P weh...aiseh~ ko g ni, cik abg tggal ke??

~ain~ said...

aah laa.. cik abg kesygan tgl buat sementara waktu laa nmpk nye.. kene mintak petua dari ko ni.. cmne ko handle ek..kene aja aku!! huhu..

Azwin Yusof said...

hehehee
sori lmbat komen ain
urmm..
hall ko cntik gilaa
unik
yg best alhamdulillah ko dpt kawan yg sebulu, insyaAllah..
urmm..
byk jugak la ko pndai masak wlaupun basic..
aku nehh??
hahah
tau masak air n nasik jerr..
kuikuiii..
one more..
blaja2 buat kuih rayaa...
hahahaa

Post a Comment